03 September 2009 | By: shah

erm...

klu aku duduk sorang2, mesti aku suka termenung... fikirkan pasal diri aku, apa yang akan berlaku lepas ni, akan akan jadi pada diri aku lepas aku hbs blaja ni, fikirkan kuarga aku, fikirkan kawan2 aku dan dia... erm...kuat sangat termenung ni... tp kekadang ok gak buat aku, sebab ia akan buat aku ingat sapa diri aku dan mana aku berada... hari ni plak aku teringat akan kawan rapat yang sama tpt blaja ngan aku skrg ni, dia dah balik ke sabah semalam...

erm... x lama gak la aku kenal dia, dia sorang yang baik... rajin solat tp minggu lepas la aku dapat tau yang dia dah berhenti mcm tu aje tanpa ada surat hitam putih dari pihak atasan... dia bgtau aku yang dia berhenti sebab ada masalah ngan pensyarah nya dan ada gak sebab2 lain... dia ni kuat berahsia, apa lg aku korek la rahsia nya tu..akhirnya aku dapat tau sebab utama dia berhenti blaja, sebab orang tuanya kedu2nya jatuh sakit(sakit jantung)... jd tanggungjawap dia sebagai seorang anak untuk membantu kuarganya...

kesian aku tgk nasib dia... dah la x lama lg nak hbs blaja dia plak dah nak berhenti... nak tlg mak dia uruskan kedai mereka... aku ada gak cuba pujuk dia untuk x berhenti, tp dia berkeras gak ngan pendirian dia... aku bukan apa, sayang sbb kami akan sama2 hbs blaja tahun ni... x kan nak sia2 kan peluang selama 2 tahun kat sini... erm... apa pun dia semalam dah selamat sampai kt sabah... aku doakan dia dapat membantu meringankan beban kuarganya...

0 comments:

Post a Comment