25 October 2009 | By: shah

Melangkah Ke Alam Baru

dah seminggu dah aku tinggal kan tpt blaja aku sebab skrg aku tgh OJT kt ... x payah la aku bgtau... ni 1st time aku gie OJT (praktikal) sbb masa kat tpt blaja yang lama dlku aku x sempat nak gie OJT sbb dapat seruan untuk sambung blaja lagi...
so masa tu aku x dapat rasa lagi mcm mana suasana semasa OJT.
baru la aku rasa mcm mana keadaan masa praktikal, suasana yang berlainan... dah namanya kerja kan, aku dan 19 lg member yang lain OJT di tpt yang sama tp berlainan department, ada yang shift dan ada yang normal hour... aku kena normal hour bermakna aku x dapat la nak OT...erm, x best rasanya, ye la x dapat nak kumpul duit lebih...
apa pun normal hour pun ok gak, x payah aku nak pening2 kepala fikir nak bahagi masa untuk turun kerja... ekekeke... nak kata seronok kt tpt OJT tu x la gak sbb baru aje masuk seminggu kt sana... aku ni plak jenis kurang bercakap, so ambik masa gak nak biasakan diri kat tpt baru...
ada member baru pun seronok gak... seronok tu seronok gak kan, kerja tu kerja gak... aku pun kena la berubah sbb aku skrg ni bukan lagi blaja tapi dah mula masuk ke alam pekerjaan...
so mulai dari sekarang aku mesti berubah...aku mesti kena buka mulut untuk bercakap... tp takut gak aku jadi lebih2 plak sbb aku ni klu dah mula bercakap nnt orang bole bosan plak dengar aku bercakap... heheheh biar la mulut aku kan sukahati aku la... apa kata korang??? setuju x???

0 comments:

Post a Comment