12 June 2009 | By: shah

Minggu Kerja

Minggu kerja?? hm....mesti korang trfikir2 knp aku buat tajuk mcm tu kan??? hehehe sebenarnya minggu ni aku dan member lain semua dah start buat sheet metal work... erm...projek ni klu di ikut kan pada jadual akan berlansung selama 4 minggu sebab ada 2 projek yang kena di siap kan....Tapi memandang kan kerja yang di lakukan kali ni amat mudah skit so kerja berjalan dengan lancar skit... hehehe kikir potong besi nipis aje...x macam mula - mula masuk dlu kena kikir bes tebal... Projek ni di manakan riveting...iaitu salah satu cara untuk membaiki kawasan yang didapati rosak atau pun menghadapi corrosion....
Minggu ni merupakan minggu pertama, isnin ari tu x mula lagi projek ni sebab mesin pemotong besi tetiba aje meletup masa prosess memotong kepingan besi ini di lakukan, nk tau sebab nya meletup? Sebab lama dah x di service mesin tu...Wiring nya ada masalah skit, so akibat dari kejadian tersebut maka tenaga manusia di perlukan, ye la klu nak tunggu mesin tu dibaik pulih mmg ambik masa gak la.. X pasal - pasal projek ni x bergerak lansung nnt...hehehe so alternative lain di perlukan.... Aku x nak terbabit...hehehe so member aku lain yang ringan tulang tu mula la memotong kepingan ni...ambik masa 1 1/2 hari gak la nak siap kan kerja tu sbb banyak lagi kepingan yang di perlukan... So aku dan yang lain - lain tu gie la merayau mana - mana sementara tunggu besi tu hbs di potong.... heheheh jahat kan x tolong orang.... Bukan apa, aku ni jenis suka buat kerja lambat, orang nak siap kan kerja cepat so sbb tu la aku malas nak tlg...hehehehe
Projek sebenar bermula pada hari selasa, so awal pagi pensyarah dah masuk kelas, membahagi kan plate - plate besi tu di samping tahu para pelajar agar tidak bermain semasa membuat projek ni... Ni la masa yang kitorang tunggu kan sebab selama 4 minggu kami x kan blaja...hehehe lg best buat kerja dari blaja... So sukatan tlah d bagi kepada semua pelajar... apa lagi aku ambik la satu kawasan meja bulat untuk 5 orang buat kerja...aku tarik la sorang housemate aku kt meja yang aku pilih kan.... sebabnya kat kawasan tu x ramai orang nak duduk sbb jauh...heheheh bukan kami berdua saja dkt meja tu ada lagi 2 orang kawan aku bersama...so kiranya kami berempat la satu meja...aku x kisah, selagi dapat buat kerja dengan aman ok la...
Ni plak nak citer masa nak start buat ukuran....hehehe nk d jadikan citer, masa aku mula2 bukak kertas kerja tu, aku dah jadi pening sebabnya semua ukuran d buat dalam ukuran inci..mana aku reti nak buat...hehe aku pun minta tlg housemate aku ajar kan.... nk minta ajar ni pun susah tau sebab nya kena tahan plak ngan sikap nya yang suka menghanjeng tu(menyakat)... adus...poning den...nk x nak kena layan gak la.... ambik masa gak aku nak paham sbb aku ni lembab skit ... heheh last2 alhamdulillah aku dapat lakukan gak...
Ni aku serta kan antara babak2 buat kerja mengikir besi....hehehehe
ni la kepingan yang dah diukur

ni member yang suka monteng..heheh tp dia baik

sempat lagi posing...hehehe

buat kerja ni kena tumpu perhatian gak sbb plate nipis

jangan ingat semua laki, ada pompuan gak tau...hehehe ayu nye...

Gambar2 ni semua aku ambik dari hp aku yang biasa aje...sorry la klu pic x jelas ye....

0 comments:

Post a Comment