18 June 2009 | By: shah

Kisah Untuk Hari Ini

Minggu ni dah x hbs projek dah...siap awal dari yang telah di jadualkan, hehehe aljamdulillah, so pagi ni tadi, my pensyarah masuk kelas bg skit penerangan untuk prjek ke 2 kami... ingat kan dia dah nak startkan projek ke dua tu, tp nasib la dia bg tau ada hampir semua device yang di perlukan telah banyak rosak, tu semua angkara budak2 kelas lepas la buat kerja x ikut arahan... tp nasib gak la kan...hehehe so td alternative lain di gunakan... dia bgtau untuk meminjam tool dari bengkel lain dan dia x nak semua terlibat takut sesak, so volunter di perlukan la untuk percubaan projek ke 2 tu, klu berjaya so projek tu akan trus berjalan seperti yang di jadual kan, jadi member yang sukarelawan pun turun ke bengkel untuk membantu pensyarah aku ni, dan yang lain semua mengunggu dalam kelas la.... apa lagi aku ambik kesempatan untuk kuar jap ambik duit yang di masuk kan kat atm aku, ye la dari aku ddk dalam kelas x der buat apa, baik aku gie ambik duit bila lagi aku nak ambik kan, mana tahan aku 2 minggu makan mee segera aje, mmbr pompuan aku ada tny mmbr aku... knp aku nampak kurus,erm.... tu yang mmbr aku bgtau aku..


Entah la kurus dah ke? heheh aku tgk badan aku maintain aje, x kan la dorang salah tgk kot... hehehe biar la....klu dorang nampak aku kurus alhamdulillah,erm... luar ni nampak ceria aje kan, tapi kat dalam ni sapa yang tahu........so balik pada citer aku, aku kena kuar gak selain gie ambik duit aku kena ambik lap top aku yang aku tggl kan kt rmh,sebab nya aku dah lama janji kat member aku untuk tlg dia buat kan resume nya, jd kami mintak kebenaran dari pejabat untuk kuar kejap... bila dapat kebenaran, apa lagi kami berdua pinjam la motor budak2 lain kejap... bila motor dah dapat time nak pinjam helmet plak jadi 1 hal....erm...mls nak citer la apa hal nya....


so dah dapat semua nya kami berdua kuar la gie ke stesen petronas yang terdekat untuk kuar kan duit dari atm sana, lepas tu kami balik rumah jap ambik lap top aku, kemudian singgah plak ke rmh mmber aku ni untuk ambik segala dokumen dia... pastu kami balik semula ke kolej....bila sampai aje kat kelas, semua orang plak x de dalam kelas, lampu plak di tutup... yang ada dalam kelas 2 3 orang aje, yang lain semua lesap entah kemana.... rupanya ada yang gie ke bengkel, sebabnya dorang ni klu lepak2 dalam kelas takut ada yang tdo. lg pun takut gak nnt pendekar(gelaran tut....) datang serbu kelas.sbb dia ni suka meronda, nampak aje budak2 lepak ke, tdo ke, mesti dia akan sound....


apa lagi aku, budak2 x de, aku 'on'kan la lap top aku, siap aje buat resume, kami tgk citer cartoon yang aku download tp x tgk lg... kira sejam gak la movie cartoon ni kami tgk, ye la kira leh gak mengelak kan diri dari tdo kan...ekekekeke...apa lagi kitorang layan la citer sampai hbs kelas......


ptg tu masa balik kelas, member aku datang jumpa aku, saja sapa aku untuk bgtau yang dia nak buat perlawanan semula main catur mlm ni, sebab dia ni jelas x puas hati klu orang dapat kalah kan dia.... eheheh x bermakna aku ni hebat dalam permainan ni... mungkin kebetulan atau pun mmg nasib aku untuk kalah kan dia... heheheh apa lagi aku, kena la bersedia.. takut gak aku kalah lawan dia ni sbab klu dia menang pun dia berlagak, apa lagi kalah, ada aje alasan dia... aku bengang gk la dengar tapi aku suka bila dia kalah... heheheh suka sangat cakap tinggi melambung, x pernah la nak memandang ke bawah...nk bg pengajaran skit... ekekeke


sampai aje rmh, aku trus g mandi(dh jadi kebiasaan), lpas tu aku saja la rehat jap kat katil aku, x sangka plak leh terlelap, mungkin sebab letih kot, nasib la x terlajak tdo, klu x mmg dorang serang aku sbb x dtg...eheheheh...apa lagi aku, dengan keadaan masih mamai tu, aku bersiap2 untuk pergi ke rmh mmbr aku...la...rupanya aku plak yang datang awal...erm...apa leh buat kan...tunggu aje la....sambil2 tunggu tu aku layan game kat pc kwn aku ni, kwn aku empunya pc ni plak guna lap top aku sbb ada wifi percuma 'on' masa tu... x lama aku layan game tu dorang semua dah datang,apa lagi, kotak chess dah di buka, saingan aku ni plak dah siap2 kemas semua chess pada tpt nya, last2 aku lawan propesor(kwn kpd saingan aku)...ish...susah gile nak lawan orang pandai ni... aku bukan la hebat sangat...erm....dah start lawan ni mmbr aku tu plak kecoh buat bising, mcm mana aku nak tumpu pada permainan...mulut x pandai nk diam...


klu dia lawan aku, dia ni lalai...tp klu dia perhati orang main, semua dia nampak...pelik...ekekeke apa lagi aku, dah x dapat nak tumpu perhatian so kalah la aku pada game tu...biasa la adat permainan kan... aku pun x hairan sangat lg pun lawan aku tu mmg hebat dari segala hal....


apa pun akan ada perlawanan semula...tapi bila....heheheh

0 comments:

Post a Comment