04 March 2010 | By: shah

BERHENTI ATAU PERLAHAN

Seorang pemandu sedang melalui sebatang jalan di sebuah pekan. Namun, sebaik lampu isyarat bertukar merah, dia tidak memberhentikan kenderaannya, sebaliknya dia hanya memperlahankan kenderaan.

Seorang anggota polis sedang memerhatikannya dan kemudian menahan pemandu tersebut.

“ Minta lesen, encik? “

“ Sebelum saya beri lesen, saya hendak tahu kenapa encik menahan saya? “ Tanya pemandu itu.

“ Awak sepatutnya berhenti sewaktu lampu isyarat merah, tetapi awak tidak berhenti, “ jawab polis.

“ Saya perlahankan kereta saya, apa bezanya perlahankan kereta dan memberhentikan kereta? “ balas si pemandu.

Anggota polis berasa marah lalu menumbuk pemadu itu bertalu-talu. Pemandu itu terkejut dan terus bertanya, “ Kenapa encik menumbuk saya? “

“ Beritahu saya apa bezanya kalau saya berhenti menumbuk kamu dan memberlahankan tumbukan saya? “.

0 comments:

Post a Comment