02 August 2009 | By: shah

Gempak!!!


GEMPAK!!! Tu la yang hanya mampu aku katakan... ekekek aku gie ke konsert amy search ngan dia... Memang seronok la...ye la aku x pernah pun gie ke konsert... mmg hari tu aku akan ingat sampai tua nnt...

Pagi sebelum tu aku gie ke PC fair kat KLCC... Ye la nk belikan adik aku hardisk jalan kuar dalam jam 12gtu... hari panas tp nampak berjerebu... sampai aje kt lrt dah penuh... nasib la aku tiket hijau aku masih ada duit lg... klu x mmg panjang la beratur nak belikan tiket... Panas gak la semalam... biasa la kan tengah hari mmg la panas... tu yang buat kan aku malas nak kuar... tp aku dah janji ngan adik aku, tu la yang aku kena tunai kan gak... aku x nak la mungkir janji lagi...


Sampai aje kat KLCC, dah penuh orang kuar masuk LRT, apa lagi kt atas tu... yang baru datang, yang dah nak balik semua ada... mcm2 la leh tgk apa yang dorang belikan... mmg sesak ngan manusia la KLCC semalam... tu aku x sampai lg kat PC Fair... baru KLCC aje tu... klu slalu kami berdua akan lalu kat bwh aquaria tu untuk ke PC Fair tu... tp smlm dia bw aku guna jalan lain plak... kt luar KLCC tu...kt tpt ada air pancut pancut tu... ramai yang pergi balik dari sana... kira shortcut gak la jalan tu biar pun agak panas skit...


Sampai aje kt lokasi, orang dah penuh dalam Hall tu... tu yang best nya dapat cuci mata...ekekeke tp aku ni suka2 cuci mata lama2 jadi pening kepala dibuat nya...nasib x termuntah la... dari Hall 1 kami gerak sampai la Hall yang last...tu pun banyak sangat boost nak kena lalu...nak cari tpt yang jual hardisk tu pun satu... banyak boost, banyak jenis,mcm2 harga2... aku kena plak cari cepat2 sbb nak kejar masa...ye la petang plak nk kena ready untuk ke konsert plak...


Last2 aku dapat 1 hardisk jenama Hitachi... tu la yang paing murah yang aku dapat... selesai aje tugas aku... kami pun balik rumah... ptg tu jam 6ptg kami dah sedia nak ke konsert... turun plak kat stesen tutt... tunggu member dia... lbh kurang jam 7 lbh baru kwn dia datang ambik kmi... jalan ke tpt konsert tu lajauh sangat... sampai aje kat Mount Kiara tu... kereta dah penuh kt tepi jalan... nasib la kami dapat tpt parking yang x jauh dari pintu masuk...


Masa tu aku tgk orang dah ramai dah...mmg sesak...takut gak aku tgk sbb ramai sgt orang...aku x pernah la pergi ke konsert2 kan...heheh ni satu yang baru bagi aku... sesak gak nak masuk... masa kt pintu masuk tu plak, makanan luar x bole bawa masuk la plak... sayang plak ngan biskut yang aku beli tu... x buka lg dah kena buang mcm tu aje... ye la klu x, x bole masuk...


Konsert tu start jam 9 lbh... sesak ngan orang ramai... tu pertama kali aku tgk konsert live... mmg best... semua orang layan lagu2 yang berkumandang... aku plak x hbs ngan malu dan segan bagan aku tu... diam aje...heheh nak join nyanyi malu plak... ye la sbb aku x tau sangat lirik2 lagu kump search tu... eheheh akhir nya jam 12 lbh konsert hbs...kami pun balik ke rumah...tp sebelum tu singgah makan malam kejap... lbh kurang jam 1 dekat jam 2 pg baru sampai rumah...


Apa pun aku btol2 seronok sebab berpeluang pergi ke konsert!!!

0 comments:

Post a Comment