08 July 2009 | By: shah

umpat mengumpat

Mengumpat ni perkara biasa dalam hidup kita ni, kemana aje kita pergi pasti akan kedengaran bunyi2 orang2 yang suka mengumpat ni... x tau la nk kata apa kan, btol la bak kata pepatah, mulut tempayan ni dapat di tutup, mulut orang ni mana dapat tutup, klu nk tutup gak x pasal2 kena gigit nnt...ekekek sapa yang susah nnt? aku gak kan.... ekekek

Benda nie sentiasa berlaku di sekeliling kita, termasuk la keliling aku ke, engkau ke, dia ke, semua ada cuma kita ni aje x perasan... mcm aku, aku jenis malas nak ambik tau hal orang... tp orang akan datang pada aku, bgtau yang ada orang cerita belakang pasal aku... p mampos la, x mati la aku jadi umpatan orang, aku x kacau orang, dorang plak yang saja nk cari masalah...ntah la dah x de kerja lain lagi kan, tu la kerja dorang... nampak orang senang skit ada la jadi bahan cite dorang...

Dorang ni x tau ke mengumpat ni x elok? lagi satu kan, apa la dorang dapat dari buat citer ni? puas ke dorang buat gtu? aku hairan bin pelik la ngan orang2 mcm ni,
kekadang leh buat hilang sabar di buat nya... tapi nasib la aku ni masih waras lagi... so just buat bodoh aje la... klu trus di layan orang mcm ni, makin la menjadi umpatan dorang ni...so apa kata kita ambik langkah berdiam diri aje...rasanya tu lagi elok la kan...
Sbb dorang akan sakit hati bila kita buat bodoh aje... ye la sbbnya kita x layan dorang tu...ekekeke rasakan lah... btol gak tu kan... tu aje la caranya untuk tutup mulut orang2 mcm ni, aku sanggup lg x bertegur dari melayan orang2 mcm ni, molek lagi la klu aku buat hal aku sendiri, aku x kacau orang dan aku dengan dunia aku sendiri... biar la apa dorang nak kata pasal aku... aku x rugi apa pun dengan semua tu... malah dapat pahala percuma lagi kan...btol x??? ekekeke...
So kesimpulan nya... biar la apa orang nak citer pasal kita, apa yang perlu kita lakukan? klu apa yang dorang cakap tu fitnah, just ignore dan buat x de apa2 la...klu btol sbb klu bab2 fitnah ni x pernah ada yang btol krn dorang ni suka tokok tambah cerita supaya dorang dapat lebih tarikan dari kita...ekekek kira nak glamour la katakan... ekekekek

0 comments:

Post a Comment